•  
  •          
  •    
  •  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Keresőoptimalizálás szakmai hírek, érdekességek

 

Milyen a jó HTML kód? >

A +1 Gombos és https oldalak rangsorolása >

 

Kölcsönös linkek: ne hagyja megtéveszteni magát

A kölcsönös linkek voltak a világháló első közösségi elemei. Már évekkel a "közösségi háló" fogalom megjelenése előtt léteztek. A kölcsönös link lényege egyszerű:

  • Én linkelek valakinek az oldalára ("Like").

  • Ő visszalinkel az enyémre ("Like back").

A kölcsönös linkek jelentősen javíthatják egy weboldal helyzetét a keresési eredményekben, már csak azért is, mert a linkek jelzik, hogy az emberik kedvelik az ön weboldalát.

Az utóbbi pár évben nagyon sok félelem, bizonytalanság és kétely volt a kölcsönös linkek hatékonyságával kapcsolatban. Néhányan állítják, hogy már nem működnek, többen pedig azt, hogy a kölcsönös linkek problémákat okozhatnak.

Tényleg probléma van a kölcsönös linkekkel?

Több kinyilatkoztatást is olvashattunk már a kölcsönös linkek csökkenő hatékonyságáról, de ezek egyikét se támasztották alá tényekkel. A kölcsönös linkek élnek és tökéletesen működnek.

Csak elemezze a viszontlink profilját az egyik magas értékelésű versenytársának (például ezzel a viszontlink elemzővel). A hivatkozások nagy száma kölcsönös lesz. Miből származnak ezek a linkek?

  • link csere/forrás oldalak

  • blog linkek

  • kölcsönös kontextuális linkelések (például bloggerek közt)

  • szótárakból származó könyvtár linkek, amik viszontlinket igényelnek

A kölcsönös linkek legjobban a "nem vonzó" weboldalakkal működnek. Néhány oldalnál nagyon nehéz úgy linkeket szerezni, hogy ne várnának el érte cserébe valamit. Ezen oldalak számára a legelőnyösebbek a kölcsönös linkek.

De én azt olvastam, hogy a Google ellenzi a kölcsönös linkeket!

Nem ellenzi a kölcsönös linkelést. A teljesen automatizált, nagyfokú linkelőrendszereket ellenzi. A rendszeres kölcsönös linkeknek semmi köze ehhez. Ha bizonyítékra van szüksége, elemezze versenytársai viszontlinkjeit.

A megnövelt keresőmotoros találatszám mellett a kölcsönös linkek a partneroldalakról is generálhatnak forgalmat. Erre valóak a linkek.

Egyirányú linkek, kölcsönös linkek, háromirányú linkek? Melyik a legjobb?

Mindegyik link ugyanolyan - legyen egyirányú, kölcsönös, vagy bármely más típusú. Csak az számít, hogy egy olyan oldalról hivatkozzon, amit a keresőmotorok relevánsnak találnak az ön weboldalára keresve.

Miért kell a keresőmotoroknak túlbonyolítani a dolgokat? Ha egy megbízható weboldal az ön oldalára relevánsan hivatkozik, akkor az egy jó link.

Ha weblapjával magas eredményt szeretne elérni, szüksége van minőségi viszontlinkekre. Ha a weboldala nem ajánlja fel a link/forrásoldal lehetőségét, hozzáadhat kölcsönös linkeket a megjelenő bejegyzésekhez vagy az oldal más részeihez.

AZ IBP linképítő eszköze segíthet önnek potenciális link partnerek felkeresésében. AZ IBP abban is segíthet, hogy könyvtárakból szerezzen az oldalára mutató linkeket vagy annak elemzésében, milyen linkekre is lehet önnek szüksége. Letölthető innen.

US felhasználók magas osztályzatokat adnak a keresőmotoroknak

"A rendszeres internethasználók nyolcvankilenc százaléka (89%) napjaink internetes keresőmotorjait jóra vagy tökéletesre értékelték a keresett információ megtalálásával kapcsolatban.

Kevesebb, mint fél százalék értékelte a használt keresőmotorokat rosszként. Ugyanakkor hetvennyolc százalék (78%) mondta azt, hogy általában mindig ugyanazt a keresőmotort használják. Csak 19% használ egynél többet."

A Bing kereséseket és hirdetéseket lop a házon belüli rivális MSN-től

"Az MSN területét különösen leépítették az elmúlt pár hónap alatt, ahogy a vezetők is megerősítették, mivel egyre több és több, az MSN honlapján indított keresés landol a Bing egyik találatoldalán. [...]

A 2009 júniusi 60.7 millió felhasználóról múlt hónapra a Bing forgalma 43,3%-kal 86.9 millióra nőtt, a comScore szerint. A keresések 1 milliárdról 1,7 milliárdra nőttek ugyanezen időszak alatt. Az MSN forgalma 335-kal 124 millióra nőtt. "

A kuráció az új keresés

"A Google listaíró algoritmusa, mint minden más kereskedelmi algoritmus, elvesztette a lényegét. Már nincsenek felállítandó rangsorok, és egymagában már nem ugyanazt az eredményt éri el - részben, mert gyakorlati okok miatt, visszafejtett, széles körben megértett és alkalmazkodó tartalommal dolgozik.

Az e-mailes marketing halott - statisztikák és a közösségi bizonyíték

"Az e-mailek elolvasásának aránya az USA-ban 2007 második felétől 14%-kal esett 2009 2. felének szerény 11,2%-os értékéig. [...]

Senki sem akar hallani e-mailben az ön független véleményéről valamely leárazott termék vagy üzleti fogás kapcsán, sem olvasni a következő nagy koncertről vagy dobásról a városban.

Amit akarnak, az az, hogy a híreket és a cselekvéseket valamely közösségi médiában is megtalálják, amit így a család, barátok és a FaceBook ismerősök közösségi pártfogása is alátámaszthat. Ezért halott az e-mailes marketing! "

NY Times: Európa érdeklődése a Google üzleti gyakorlatára fókuszál

"Európai antitröszt nyomozók a hirdetőktől érdeklődnek, hogy a Google ajánlotta-e nekik több pénzért cserébe, hogy megnövelik hirdetésük láthatósát a keresési találatokban. A kutatók vizsgálták még azt is, hogy feltartotta-e azokat a cégeket, melyek máshová akarták átvinni üzletüket. [.]

A Google kijelentette, hogy végig igazságosan és részlehajlás nélkül viselkedtek. Azt is állítják, hogy nincs nagy dominanciájuk az online keresésben, annak ellenére, hogy részesedésük Európa néhány országában 90% felett van."

Egyértelmű, hogy a weboldaladon történő változások befolyásolják a weblap pozicíóját a keresésekben. Habár az nem tiszta, hogy a keresőmotorok miként reagálnak az oldal változásaira és hogy pontosan mi is okozza a változást a keresési találatokban. Egy új keresőmotoros szabadalom szolgálhat pár válasszal.

Még a hírekben: a Google küzdelme a tartalom-spam ellen, a minősége hanyatlik, a felhasználok ellenzik a keresőmotorok szabályozását és további érdekességek

 

Hogyan befolyásolják weboldala változásai keresőmotoros helyezést

Egyértelmű, hogy a weboldaladon történő változások befolyásolják a weblap pozicíóját a keresésekben. Habár az nem tiszta, hogy a keresőmotorok miként reagálnak az oldal változásaira és hogy pontosan mi is okozza a változást a keresési találatokban. Egy új keresőmotoros szabadalom szolgálhat pár válasszal.

Számos keresőmotoros szabadalom vizsgálja a weboldalak változásait

Hat évvel ezelőtt a Google megjelentetett egy szabadalmat, ami leírja, hogy a weboldalak változásai miként befolyásolják helyezésüket a találatokban. Múlt hónapban a Microsoft megjelentetett egy másik tanulmányt is a változások keresőmotoros találatokra tett hatásáról.

 

A weboldal mely részeit figyelik a keresőmotorok?

Az új szabadalom szerint, a weboldal következő elemeinek változása befolyásolhatja a keresési találatokban való megjelenést:

  • Az oldal kulcsszavai

  • Az oldallal kapcsolatban álló kulcsszavak

  • A linkre rakott kulcsszövegek

  • Az oldal képeinek színei és mérete

  • Az oldal szövegének és képeinek pozíciója

  • A szövegek változásának gyakorisága

  • A weboldal megváltozott tartalma

  • Az oldalhoz rendelt címkék

  • A keresési kulcsszavak, amikkel rá lehet lelni az oldalra

Pontosan hogyan befolyásolja ezen elemek változása a weboldal rangsorolását?

A szabadalom szerint a kereséseknek két fajtája van: információs és navigációs. A weboldal változásának hatása nagyban függ a keresési kategóriától.

A navigációs keresést egy meghatározott oldal keresésekor használják. A példa kedvéért, ha rákeresünk a "ny times"-ra, a keresés az újság honlapjára fog vezetni. Az információs keresésre példák: "hogyan lehet megjavítani a törött kerékpárkereket?" vagy "ki nyerte a 2011 XYZ díjat"?

Ha a kereső egy közelmúltbeli eseményről keres információt (2011 XYZ díjátadó), azok az oldalak, amelyek mostanában bővültek a kulcsszóval, előrébb kerülhetnek a keresési találatokban.

Navigációs kereséseknél az álandó tartalmú oldalak kaphatnak egy kis lökést. Ez a módszer remekül működik az oldalak egyes fajtájánál, de gondokat okozhat az olyan oldalaknál, melyek rendszeresen frissítenek (ilyen például a nytimes.com).

Mit jelent ez az ön weboldalának?

Ezt a szabadalmat a Microsoft kapta, de valószínű, hogy a Google is hasonló módszereket használ. A keresőmotorok nem csak a weboldalak jelenlegi verzióját keresik.

Emlékeznek arra is, a múltban milyen volt. A weboldal változásai jelezhetik a tulajdonosváltást, vagy hogy frissen próbálja tartani az oldalt, vagy jelezhetik a spamet és még sok mást.

Ha változtat a weboldalán, vegye figyelembe, hogy mit jelezhet ezzel a keresőmotoroknak.

Ha keresőoptimalizálja weboldala lapjait, a már magas keresési találattal rendelkező kulcsszavakat tartalmazó oldalakat hagyja ki. Inkább optimalizálja a weboldal másik lapját egy új kulcsszóra.

Minél több lapot optimalizál, annál jobb. Érdemes a weboldal több lapját optimalizálni eltérő, de szinonima kulcsszavakra, ami azt jelzi a keresőknek, hogy a weboldal relevánsan a keresett témához tartozik.

Az oldalak egy részét frissítse gyakran, míg a többit hagyja meg olyannak, amilyen volt. Így a különböző kulcsszavas keresésekkel a keresőmotorok könnyebben rátalálhatnak a weblapra.

A "tartalom farmok" legyőzése

 

"A recept egyszerű: azokat az oldalakat részesítse előnyben, amelyeket valós emberek is értékesnek találnak. [...]

A Google jól fel van szerelve ahhoz, hogy azt a problémát megkerülve legyőzhesse. A módszert hívjuk AutoLike-nak. Ha egy felhasználónak tetszik a keresési találat, azt megjelölheti s ezzel a keresési eredményeket is felturbózhatja. Egyszerűbben szólva a Google automatikusan megnyomja a láthatatlan Like gombot az internetező helyett. A sok AutoLink hatására pedig a keresési találat előrébb kerülhet a keresési eredmények között. [...]

Előrejelzés: Egy nap majd a Twitter legnagyobb bevételi forrása egy olyan keresőmotor lesz, ami az érdeklődést jelölő diagramukon alapul."

Visszanyerheti-e a Google a varázsát?

"A keresőportál jelentős visszaesésben van. Nem értem, hogy tagadhatják ezt. Ők mindig nyilvánvalóan egy adatok által vezérelt szervezetként jelentek meg, s most az adatok kényszeredettek. A Business Insider 2010 - 15 legnagyobb technológiai dobását tartalmazó listáján a Googlet csak 4.-ként említik. [...]

A Google könnyen elveszítheti üzletének 90%-át egy minőségileg jobb keresőmotor megjelenése esetén. Nem valószínű, hogy ez megtörténik, de lehetséges.és én szinte remélem is, hogy bekövetkezik. "


Nincs szükség állami szabályozásra a keresésekben

"A felnőttek 77%-a mondta, hogy nincs szükség állami szabályozásra a keresőmotorok által a keresésekhez kapcsolodó ajánlások kiválasztása kapcsán. Csak 11% véli úgy, hogy ilyen változtatás szükséges, míg közel 12% nem biztos ebben. "


Hogy miért is lesz hamarosan vége a Googlenek és a Demand Mediának

Mindkét cég állítja, hogy értékes tartalmukat az emberek és a vállalatok is hasznosnak tartják, és hogy egyikük sem csak egy, a Gogle algoritmusait felhasználni próbáló "tartalom farm".

De a valóság az, hogy tartalmuk nagy részét gyorsan állítják elő, melyek minősége gyakran rossz, és úgy vannak célozva - a Demand esetében saját algoritmusa által - hogy passzoljanak a nagyobb valószínűséggel előforduló kulcsszavakhoz, mert azok produkálják a magasabb hirdetési bevételeket."

Ez a trend: a keresések minőségének hanyatlása

"A Google olyan, mint egy monokultúra, s mint ilyen, ki van téve a paraziták támadásának - különösen akkor, ha kiismerték és "elvesztette a háborút". Ha a keresés heterogénabb lenne, a spamoldalak számára is költségesebb lenne minden egyes oldalt egyenként átverni. Ez egy nagyon érdekes érv a piaci dominanciájának nagysága ellen.[...]

Fél évtizeddel ezelőtt az emberek a Google érdekeinek jobb kiszolgálása miatt kérdés nélkül módosították weboldalaikat. Mára valószínűleg elég nagy a kritikus tömeg ahhoz, hogy újra visszakerüljünk a kezdetekhez, amikor még azért módosította működését, hogy az jobban passzoljon a világháló létező tulajdonságaihoz."

 

Több dolog is van, amivel növelhető a kattintások száma.

1. Használjon kulcsszavakat a címben és a leírásban
A Google, Bing és egyéb keresőmotorok a szavakat, melyek megfelelnek a keresési kritériumoknak, félkövérként jelenítik meg. Az ön találata ki fog tűnni a többi közül, ha félkövér szavakat tartalmaz.
2. Használjon imponáló címeket
Cselekvési felhívását és egyedi eladási ajánlatát szerepeltesse a weboldal címében. Ez az egyedüli szövegrész, amit a keresőmotorok általában nem változtatnak meg a keresési találatokban:

    • Bizonyosodjon meg arról, hogy a weboldalon megjelenő címek kifejezőek. Nyilvánvalónak kell lennie, hogy mi is várható az oldalakon.

     

    • Írjon egy ütős, figyelemfelkeltő title tagot, hogy többen nézzék meg a honlapot.
    • A legfontosabb információkat tegye a cím elejére. A keresőmotorok lerövidíthetik a címet, így az emberek nem látják a teljes szöveget.
    • Ha cége nem egy nagy, ismert márka, kerülje el, hogy a cégnév megjelenjen a weblapok címeiben.
    • Ne használja ugyanazt a címet mindegyik oldalon. Ez egy olyan hiba, amit nagyon sok kezdő elkövet.

    Ha a weboldalak címei túl rövidek vagy csak kulcsszavak gyűjteményei, a Google átírhatja őket (ld. lenti híreinket).


    3. Optimalizálja weboldalának leírásait
    Habár a Google egy teljesen új leírást alkot a weboldala alapján, mégis segíthet, ha optimalizálja a meta leírást a többi keresőmotor számára, melyek megjelenítik azt.
    Csak úgy, mint a cím, a leírás is tartalmazzon egy cselekvési felhívást és közölje a keresőkkel, hogy az ön weblapja miért jobb a többinél.

    4. Próbáljon meg az oldalára mutató linkeket és útkövetést szerezni a weblapjának
    Az olyan találatok, amelyek linkeket vagy útkövetést tartalmaznak, jobban kitűnnek a keresésekben. Ellenőrizze honlapja dizájnját és a navigációs elemeket, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a Google tényleg az odaillő oldalakat találja meg a linkekhez és az útkövetéshez.

    Mindig tartsa észben, hogy weboldalát valós emberekhez kell igazítania. Semmi értelme sincs, ha bekerül a legelső 10 találatba, ha a keresők mégsem találják érdekesnek weblapját

     

    A keresőportál a keresési találataiban átírja a címkéket

    John Mueller a Google-től, a címek átírásáról egy online beszélgetésben:
    "Általánosságban, ha olyan címekkel találkozunk, amik vélhetőleg nem teljesen odaillőek, dönthetünk úgy, hogy átírjuk őket a keresési találatokban. Ez akkor történhet meg, ha a cím különösen rövid, a weboldalon több helyen is előfordul, vagy inkább csak kulcsszavak gyűjteményének tűnik.
    Egyedül egy dolog segíthet ennek megakadályozásában: biztosra kell menni, hogy a címek és a leírások relevánsak, egyediek és imponálóak, anélkül, hogy túl sok panelszöveggel lennének "megpakolva" oldala egészén."



    A keresések manipulálásáról


    "A Google azt szeretné, ha a cégtulajdonosok inkább aktívan menedzselnék márkáikat az online hírnév menedzsmenttel, mintsem azt követelve, hogy eltávolítsa a keresési találatokat, ami a Google lényege ellen irányulna és valószínűleg nem is fog megtörténni. [...]

    A "proaktív információközlés" azt jelenti, hogy a kereső manipulálja a keresési találatokat? Közelebbről is meg kell vizsgálnunk az ügyet, ha az online hírnév menedzsment nüanszai érdelnek."

     

    Változatások a Google keresési algoritmusában

    A keresőcég kicsit társadalmibbá teszi a  keresőeredményeket. A vállalat fő keresőeredményei valós idejű eredményeket foglalnak bele a találatokba, például bemutatja azt, hogy az emberek hányszor osztottak meg hírcikkeket és kiemelést, valamint közösségi hálózatokban egy-egy különös téma napirendre kerülés esetén közel valós idejű találatokat fog adni. [...]


     

    Indexelési problémák

    - úgy tűnik, hogy indexelő problémái vannak
    Egy online beszélgetésben Google John Muellerje megerősítette, hogy Google-nek jelenleg indexelési problémái vannak:
    "Ezt a kérdést hamarosan meg kellene oldani, de ez igénybe vesz néhány napot mire sikerül kijavítani a hibát." jelentette ki.


     

     

    Google szeminárium Budapesten: 2010.05.13

    A Budapesti Novotel Hotelben tartott Google szemináriumon képviselte magát cégünk. Aktuális információkat kaphattak a jelenlévők a hírdetési trendek és a marketing stratégiák alakulásáról. A fő téma az Adsense hírdetési rendszer volt.


     

    PageRank frissítés: 2010.04.04

    4 hónap után újra frissült a Google PR  Toolbar.


     

    PageRank frissítés: 2009.12.31

    2 hónap után újra frissült a Google PR  Toolbar. BUÉK!


     

    Duplikált tartalmak és a Keresõrobotok

    SEO szemszögbõl nincs rosszabb mint a duplikált "klónozott" weboldal mivel több keresõrobot bünteti ezt az eljárást.  Néha viszont nagyobb portáloknál, dinamikus rendszereknél megkerülhetetlen a tartalmak egybehangzása.

    A link tag  a <head> részben az oldalon példaképpen a következõképpen néz ki:

    <link rel="canonical" href=http://www.akarmi.com/ezmegaz />

    Tehát megadhatjuk melyik weboldal (URL-directory) az elsõdleges a duplikáltak közül. Ezt fogják indexelni a robotok, a többit pedig figyelmen kívül hagyják.Nemrég született egy megegyezés a 3 nagy keresõcég  jóvoltából a probléma részbeni kezelésére. Az új szolgáltatás, az úgynevezett <link> tag beiktatásával mondja meg a keresõknek, melyik URL-t  szeretnénk indexeltetni a kettõ vagy több duplikált közül.


     

    Google PageRank frissítés 2009.10.30

    Ha folyamatosan szeretné nyomankövetni saját vagy konkurenciája honlapjának PR értékét akkor érdemes feltelepíteni a böngészõjébe a Google Toolbar nevû eszközt. Innen letöltheti: http://www.google.com/toolbar/ie/index.html


     

     

    < Vissza a főoldalra

     

    Somitec optimalizáció

     

    Kapcsolatfelvételtovább

     

     

    Honlap és keresőoptimalizálás Web Promóció, Online Üzleti megoldások
    tovább

     

     

    KERESŐOPTIMALIZÁLÁS Kereső optimalizálás  Gyakori Kérdések (GYIK)
    tovább