•  
  •          
  •    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A jó HTML kód

Köszöntjük a Tények a Keresőmotorokról hírlevél legutóbbi számának olvasóit.

A Google állítja, hogy az érvényes HTML kód a minőség jele

A webmesterek nem ismerik az érvényes HTML kód jelentőségét. Némelyek szerint nagyon fontos, míg mások úgy vélik, lényegtelen. Múlt héten a Google azt nyilatkozta, hogy a érvényes HTML kód egyben a minőség jele is:


"Miért számít az érvényesítés? Többféle látásmód létezik róla- a Googlenél többféle megközelítése és prioritása van - de a Webmester Team szerint az érvényesítés egy alapvető minőségi követelmény. Nem garantál elérhetőséget, teljesítményt vagy fenntarthatóságot, de csökkenti a felmerülhető lehetséges problémák számát és több esetben is a technológia megfelelő használatát jelzi.
MIalatt nagy hangsúlyt fektettünk validálásra, kifejlesztettünk egy rendszert, amit minőségméterként használva megmérhetjük saját oldalaink minőségét. A következőket csináltuk: mindegyik weboldalunknak adtunk egy osztályzatot 0-10 pontig, ahol a 0 a legrosszabb (ezt olyan oldalak kapták, ahol 10 vagy még több érvenyesítési hiba volt) és a 10 a legjobb (érvényesítési hiba nélküli weblapok). Ezt több mint két évvel ezelőtt kezdtük el, először mintavétellel, ma az összes oldalunk monitorozásával."

Mi az érvényes HTML kód?
A legtöbb weboldal HTML-ben íródott. Mint minden nyelvnek, a HTML-nek is saját nyelvtana, szókincse, mondattana van, és minden HTML-ben íródott dokumentumnak ezeket a szabályokat kell követni.
A HTML is folyamatosan változik, akárcsak a nyelvek. Ahogy egy viszonylag komplex nyelvvé vált, úgy adott egyre több lehetőséget a hibázásra. Az olyan HTML kódot, ami nem követi a hivatalos szabályokat, érvénytelen HTML kódnak nevezzük.


Miért fontos az érvényes HTML kód?
A keresőmotorok a weblapja HTML kódját elemzik, hogy megtalálhassák a releváns tartalmakat. Ha a HTML kód hibás, a keresés nem biztos, hogy minden fontosat megtalál a weboldalon. A crawler keresőmotor a sztender HTML nyelvet használja. Csak akkor tudnak keresni a weboldalán, ha megfelel az irányadó HTML szabályoknak. Ha hibás az oldal kódja, leállhatnak a kereséssel, elvesztve minden addig összegyűjtött információt a hiba miatt.
Habár a legtöbb nagy keresőmotor meg tud birkózni a HTML kód apróbb hibáival, egyetlen kis hiányzó zárójel a weboldal kódolásában elég lehet ahhoz, hogy a lap ne jelenjen meg a keresési találatokban.
Ha néhány elemet nem zár le rendesen, vagy ha pár fontos elem hiányzik, a keresőmotorok az egész oldalt figyelmen kívül hagyhatják egy keresés során.

Az érvényes HTML kódolás megkönnyíti a keresőprogramok munkáját. Weboldalának HTML nyelvének ellenőrzése csak pár percet vesz igénybe, de jelentős hatással van weboldalainak elérhetőségére.

1. Egy hiba lehetővé tette a webmestereknek a Google egyes tartalmainak eltávolítását

"Ha a kérést nem vonják vissza, általában oda vezet, hogy a weboldalt eltávolítják a keresőportál tartalmai közül, ami úgy gondolom, ma a legnagyobb sebezhetősége és ezért is emelem itt ki. Nem akarom elhinni, hogy én vagyok az egyetlen ember, aki erre rájött - rengeteg dolog megtörténhetett volna, ha ez az információ már a rossz kezekben lenne. "


Szerkesztői üzenet: időközben kijavították a hibát.

 


2. Ne használjuk a META refresh tag-et

Egy online beszélgetésben John Mueller a Googletől azt nyilatkozta, hogy jobb mellőzni a meta refresh tag használatát:
"Mi általában azt ajánljuk, hogy nem érdemes a meta-refresh típusú átirányításokat használni, mivel ez összezavarhatja a felhasználókat (és a keresőrobotokat egyaránt, mivel ők ezt összetéveszthetik egy átirányítási kisérlettel.) Ez akkor valószínű, ha egy figyelmeztetés is megjelenik az érkezési helyről. Bár jelenleg nem okoz problémákat a kereséssel, indexálással vagy helyezésekkel kapcsolatban, eltávolításuk mégis egy jó ötlet lehet."

 

3. Hogyan rangsorol a Google felhasználási információkat

A szabadalom szerint az időtartamon alapuló módszerek elfogultak lehetnek az olyan oldalakkal szemben, ahol a tartalom vagy a megjelenítés manipulált, amikor keresésekről van szó. Azt is tudjukv új weboldal esetében kevesebb link mutat rájuk, mint az idősebb oldalakra, ezért ezen oldalaknak gyakran alacsonyabb a linken alapulú eredményük. "

 

4. A G-Helyek oldalak megváltoztatása

"A Helyek oldalak jövőbeli irányának körültekintő átgondolása után, valamint a felhasználói visszajelzések alapján a más internetes forrásból származó töredékeket eltűntetjük a Helyek oldalakról.
Mostantól csak azok az értékelések és vélemények számítanak, amiket más felhasználók írtak és [...] emellett mi továbbra is megadjuk más értékelő oldalak linkjeit, hogy Önnek minél összetettebb rálátása legyen a világ helyeire. "

7 dolog, ami segítheti az Ön linképítési kampányát is

Sokan gondolják azt, hogy linkeket szerezni nagyon bonyolult vagy hogy weboldaluk nem elég vonzó visszalinkek megszerzéséhez. Azonban a visszalinkek megnyerésének számos módja létezik.
1. Ajánljon fel indokokat a linkeléshez
MI teszi egyedivé a cégét? Miben különbözik a versenytársaitól? Ajánl-e engedményeket vagy nyereményjátékokat? Közöl-e híreket vagy történetekt a vállalatánál dolgozó emberekről

  • Kreáljon oldalakat a honlapján, amelyek a fentebb felsorolt tartalommal foglalkoznak, hogy más oldalak linklni tudjanak ezekhez.
  • Engedményeiről, nyereményjátékairól értesítsen bloggereket és engedje meg nekik, hogy véleményezzék oldalának termékeit.

2. Ellenőrizze üzleti tagságait
Tagja valamely üzleti szervezetnek? Kapott-e cége vagy forgalmazott terméke bármilyen díjat? Melyek a működési iparágának irányító testületei? Ellenőrizze, hogy ezek az oldalak linkelnek-e a weboldalára és próbáljon meg olyan új üzleti szervezeteket találni, melyek kapcsolódhatnak a cégéhez.
3. Használja ki offline kapcsolatait
Offline kapcsolatai más cégekkel, emberekkel vagy publikációkkal gyakra átalakíthatók online kapcsolatokká - ebbe beletartozik a weboldalára történő linkelés is.
4. Írjon leveleket
Ha kedveli egy cég termékét, küldjön nekik levelet. Nagy esély van arra, hogy a levél - oldalának címével együtt - meg fog jelenni a cég weboldalán
5. Ellenőrizze közönségét
Mely weboldalakat, fórumokat és hálozatokat használják vásárlói? Ezek azok az oldalak vagy fórmok, ahova linkeket kell szereznie.
6. Használja ki támogatását vagy közösségi tevékenységeit
Szponzorál-e cége helyi tevékenységeket? Támogat-e segélyszervezeteket? Ha igen, szerezhet közvetlen linkeket a tevékenység szervezőjétől és készíthet linkelésre érdemes tartalmat a weboldalán azzal, hogy ír a saját tevékenységéről.
7. Ellenőrizze már létező visszalinkeit

Analyzing the websites that already link to your website can help you to get an idea of the linkworthy content on your website. You will also learn why other websites link to your site.

Egyéb hírek:

Matt Cutts: mennyi tartalom legyen egy weboldalon?
"Annyi, amennyit csak szeretnél. Azonban nekem nem lenne 20 megabájtos vagy annál nagyobb oldalam. Azt túl sokáig tartana betölteni, és a lassú internetkapcsolattal rendelkező felhasználók (pl. akiknek betárcsázós vagy modemes kapcsolatuk van) nem bírnák kivárni
Általában ha több a tartalom az oldalon, több a lehetőség is, amit a keresőmotorok megtalálhatnak. Ezért inkább csak képek helyett érdemes szöveges tartalmat is közzétenni, ami pozitívan hathat a keresésekre. Ha lehetséges, én inkább a több tartalomra szavazok."



Matt Cutts: Problémát jelent-e ugyanannak a tartalomnak eltérő TLD-k alatt történő közlése?
"Matt Cutts a Googletől videóban adott választ a kérdésre:
"Ha lenne öt vagy hat domain neve és mind .com-ra végződne és mindegyik tartalma majdnem teljesen megegyezne, elméletileg ilyen esetben algoritmusaink duplikációnak tartanák őket és csak egyet hoznának fel keresési találatként.
Viszont ha különböző TLD-ken (top-level domain - legfelső szintű tartomány) tárolja őket, például .uk, .ca, .nz, .au végződéseken, vagyis azoknak az országoknak az oldalán, ahol angol nyelvű tartalomra számíthat, egyedül a pénznemben van eltérés, akkor a duplikációkra kevesebb esél van, és ez is inkább csak az oldal tartalmától függ.
Általánoságban elmondható, hogy én nem félnék attól, hogy az ilyen oldal spamként fog mgjelenni."


Az Ad Sitelinkek új formátumát jelentették be
"Az Ad Sitelinkek beágyazott formátumánál hirdetéséhez nem tartoznak felesleges sorok. Ehelyett a hirdetés szövegének egy-két kulcsszavához automatikusan hozzárendelődik linkelő kampányának egy vagy két céloldala. Ezekkel a beágyazott linkekkel a potenciális vásárlók hirdetésének azon részét tudják kiválasztani, ami legjobban megfelel jelenlegi érdeklődésüknek és a témához kapcsolódó legjobb oldalt tudják meglátogatni. "



 

< Vissza a keresőoptimalizálás szolgáltatás oldalunkra

 

Somitec optimalizáció  Kapcsolatfelvétel
tovább

Honlap és keresőoptimalizálás Web Promóció, Online Üzleti megoldások
tovább

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS Kereső optimalizálás  Gyakori Kérdések (GYIK)
tovább